OH inilah penyokong saya... meh join skali!


Sunday, November 25, 2012

PREVIEW: Istanbul Aku Datang


HEY GUYS,
Aku tak sangka aku akan pergi tengok wayang. Yelah, siapa sangka ada orang sudi belaja. Fully OK. Thanks kat kakak aku yang sudi belanja makan sekali.

Seperti dalam tajuk di atas, aku pergilah tengok cerita Istanbul Aku Datang. Wow. Superb. Cerita ni memang best. Aku boleh bg  mark. Lama sudah aku menanti malaysia produce sesuatu yang sangat berkualiti seperti cerita ni. Funny, humor, senang kata penyampaian memang berkesan. Kualiti video pun memang patut dipuji.



OK, ini kesimpulan yang aku boleh buat:

Cerita ini mengisahkan tentang Dian, dia seorang blogger yang funky dan cantik. Mungkin sedikit liberal, jika dilihat pada cara penyampaian watak, dia tidak menunjukkan seorang yang memahami norma agama. Dian seorang yang berperibadi manja, datang ke Istanbul semata- mata untuk menjalankan misi peribadinya, dia ingin ke Istanbul untuk dilamar oleh Azad, teman lelakinya. Dian merancang segala- galanya termasuk mengambil kursus pengajian bahasa turki selama 3 bulan di sana sambil itu niat asalnya juga untuk merapatkan dirinya dengan buah hatinya.

Sebuah perjalanan cerita yang kelakar, dian tidak menyangka yang dia terpaksa menyewa jauh dari Azad. Sedang puas mencari, akhirnya dia mendapat sebuah apartment. Apartment tu memang cantik. Kalau aku, aku pun akan sewa tu. So, Dian yang membutang mata, terus setuju untuk menyewa. Tapi dia memang tak menyangka yang dia telah ditipu. Rupanya rumah tu memang dah ada penyewa. Lelaki pula tu. Harris nama dia... Adoi~ So, nak jadikan cerita, memang lawak la sepanjang cerita ni.

Dian terpaksa merahsiakan kekalutan tersebut. Yela mana manis lelaki dan perempuan bersedudukan. Berdua pula tu. So akhirnya kantoi… dan Azad pula mengamuk dan menghina Dian sebagai perempuan jalang. Menyirap juga aku. Memang mulut puaka si Azad ni… bisik aku… dan… Dian pun kemudian ajak si Azad ni untuk berbincang. Tapi Azad enggan & kantoi la si Azad ni rupa2nya curangcurang… Dian tidak menyangka Azad berubah. Azad pula beri alasan dia kesunyian & perlukan orang lain untuk penuhi kesunyian dia. So, anda fikir, apa yang akan terjadi jika mereka berkahwin? Aku tak yakin mereka akan kekal bersama.

Akhirnya Dian memilih housemate dia sebagai suami.. Sebab lelaki yang macam itulah sesuai untuk dijadikan suami.

So, aku galakkan semua untuk tengok cerita ini *even aku xsure masih ada di pawagam lagi atau tak* memang best.

Tapi komen aku, dalam dunia realiti lisa & tomok tu dah berkahwin… mmg kurang selesa la aku as penontok tgk diorg peluk2… erkk… not ideal

RATE: 6/5 STARS... TERBAIK!

No comments: