OH inilah penyokong saya... meh join skali!


Wednesday, June 1, 2011

selamat hari susu sedunia semua....

untuk entri kali ni, aku nk ucapkan SELAMAT HARI SUSU SEDUNIA...

AMARAN: SILA TUANG SUSU ELOK2....x baik membazir... hehe

pada 1 JUN setiap tahun, seluruh dunia sedang berjimba- jimba meraikan hari susu sedunia... bukan apa, just nk menanamkan kesedaran terhadap kepentingan susu dalam kehidupan seharian... coz ramai dalam kalangan masyarakat dunia x suka minum susu... 

aku ni jenis x boleh susu biasa... maksud aku susu lembu ( susu kerbau belum rasa...) 
sebabnya: aku ada lactose intolerance... akibat kalau aku minum susu biasa: sakit perut, mual, pening2...
yang aku boleh minum, hanya susu kambing la... ni pun cuba2 minum susu OMEGA... ada la sikit sakit perut sikit.

sebenarnya, aku cuba menanamkan habit minum susu selepas tidur dan sebelum tidur... kalau korg nk tau, disebabkan kurang jisim kalsium dalam tulang aku ni lah penyebab aku patah teruk masa accident dulu... ( patah sikit, retak panjang)... trilogi accident part 1so, sebelum kemalangan tu aku dah tau aku kurang jisim kalsium dalam tulang... saja2 je buat test jisim tulang... so, benda ni dah jadi pengajaran kat aku untuk hari2 minum susu, alang2 tangan aku belum baik sepenuhnya... 

kebaikan susu bukan setakat terhenti kepada keperluan kalsium seharian saja. yang penting, susu memberikan nutrisi seharian... untuk maklumat lanjut, korang click la kat link ni: http://www.worldmilkday.com/

so, guys, minum lah susu untuk kemasylahatan korang gak...

HERO PUN MINUM SUSU


p/s: tulang kuat, hidup cergas...


No comments: