OH inilah penyokong saya... meh join skali!


Friday, September 23, 2011

aku dah xpandai bercerita...

as salam/ selamat sejahtera,

hi readers,
maaf dah lama aku tak menulis. bukan apa, akibat daripada terlalu sibuk dan keadaan semakin membuatkan aku tertekan, mana tidaknya, semua kemahiran menulis dalam blog semakin mengecut. bila buka saja blog, macam dah tiada perasaan langsung nak menulis. bila teringin menulis, seolah- olah tersekat pula idea tu... so, banyak la juga article yang dudknya kat draft...

OH tekanan. siapalah yang peduli pasal tekanan aku. ye tak? masing2 dengan hal sendiri. dah masuk sem 5 ni, macam2 dugaan yang tak terduga. mana taknye, baru masuk semester, tiba2 banyak pula menanggun assignment dan projek. masuk je kelas, lecturer terus ajar. sekali dah masuk chapter dua dah... hahaha...

dan oleh kerana rasa tertekan itu jugalah, hari tu aku dok gatal p check doktor... punyalah check, la.... aku ada darah tinggi??? biar betik doktor ni??? bincang punyalah bincang, doktor kata, "tadi awak p makan ye? hmm~ kalau makan sekalipun, tekanan darah awak tak akan tinggi cmni..." dalam hati macam tak percaya je aku de darah tinggi. then, doktor pun sambung... " mungkin awak nervous kot..." bla bla bla....

mungkin disebabkan stress, ditambahkan pula diet tak teratur ++ pengurusan stress yang tak teratur, menyebabkan aku jadi cmni... so, nak tak nak, kenalah aku menguruskan perasaan dan sebagainya dengan bijak...

so, terngirang2 pula kat fikiran, ceramah kesihatan yang aku dengar tempoh hari, kalaulah kita tak risau penyakit jantung, lebih baik kita risau pasal BP ( blood preasure, bukan Batu Pahat... hahaha)

sebenarnya, terlalu banyak assignment dan project paper kena buat dalam tiga hari ni. so, stress agak memuncak...

dalam pada itu, aku jumpalah 1 kaedah di mana aku dapat kelegaan selepas menggunakannya...

so, inilah dia-------------------------------->







aku rasa tak rugilah kalau korang cuba... bancuh tea sendiri lebih jimat & kandungan nutrisi lebih banyak... tambahan pula rasa dan bau tea ni lebih mild berbanding tea dalam botol/ tin...

1 comment:

Unknown said...

huhu..tenangkan diri tu