OH inilah penyokong saya... meh join skali!


Sunday, January 16, 2011

this day: 1st month celebration of this blog

pejam celik pejam celik dh sebulan aku wujudkan blog ni... rasanya ada kepuasan meluahkan segala yg tersirat...walaupn bukan ramai yang membaca...tp , orang kata kita perlu besuara, mengubah persepsi masyarakat...inilah saluran terbaik jika kita mahu meluahkan buah fikiran, apa lagi menegur dgn cara berhikmah...

aku hadir dengan blog ni dengan satu harapan menggunung...agar suara aku didengari...
hahaaha...teringat dulu, mak pernah cakap yang dia nk anak dia ni jadi ustaz, dia kata cm tak boleh je, so, dia kata dia nk aku jd profesor...matilah, mampu ke aku?
cmni r...hehehe

 so, paling x, blh r aku berdakwah, dakwah pd perkara2 melibatkan sunnatullah dan syariatullah...kedua2nya penting... so mak, jgn risau...

aku bukan mengharapkan puji2an dari sesiapa, cuma berkeinginan agar diri aku mampu memberi manfaat kepada sesiapa...ibarat pohon apple, banyak manfaat, sangat disenangi sesiapa....buahnya menyenangkan sesiapa yg susah, rimbunnya simbolik melindungi sesiapa yang lemah, teguhnya ibarat kuatnya berpegang pada prinsip, wanginya ibarat kebaikan yang sering diingati...begitu indahnya kehidupan...

sesungguhnya sebaik-baik manusia ialah mereka yang memberi manfaat kepada manusia yang lain...
dan pada setiap rezeki itu ada haknya pada manusia yang lain...itulah perumpamaan pohon apple...
so, fikir2kanlah...

3 comments:

ZWAN SABRI said...

WoW! dah sebulan bwat blog ek?
lagi 11 bulan, kompem hang jadi femes cam Hanis Zalikha.. HAHA

Unknown said...

hahaha...thanks :)
life's good when writing...
so, insyaAllah, lebih banyak input berguna untuk semua...
i wish this effort will be the best ever...
thanks for support...
anyway pe pendapat ko pasal blog aku?

Anonymous said...

ye kerr???
hehehe