OH inilah penyokong saya... meh join skali!


Saturday, January 21, 2012

apa makna cuti anda?

as salam/ selamat sejahtera

HELLO EVERYBODY!
wah... gembiranya aku ya! ye la... mana taknye, dah cuti sem la kan... seronok memanjang je. nafas pun dah kembali panjang sambil terserlah ke'tomeii'an tummy aku...keh... kalau tak, asyik post pasal stress je... baru je baca pasal blog zwan sabri pasal hidup kita ni about exam je ke? klik sini! OH TIDAK! xseronoknya hidup kita kan kalo dok exam je... so, dah cuti ni, KITA ENJOY (sila gayakan gaya nora danish...keh3) 

apa makna cuti anda?
ya itulah persoalan yang selalu tak timbul pada orang yang cuti dia just nak tido je... timbul di fikiran setiap orang. "eh kalau cuti ni korang nak buat apa ye?" ha~ yang tu yang aku selalu dengar kat BIEBER bibir kawan2 kita, ye tak? kalau dengar tu bagus la, kalau tak p la korek telinga tu dalam2.. hehe

cuti, banyak punya cuti. kalau cuti sekolah, makpak selalu je plan nak ajak p balik kampung. dok kampung lagi bagus, jumpa segala sedara mara... jimat kos. ye tak? hahaha

kalau cakap cuti kat student universiti, of course la kalo yang de duit bebanyak lagi tu akan cakap: "weih, jom p lepak2 kat Genting..." tak pun de yang p rancang percutian dengan kawan2/ keluarga...

aku?
hmm~ i'm already dekat TERENGGANU la weih, p cuti- cuti kat rumah kakak2 ni... boleh p main pantai.. ye tak? aku memilih (ceh , ayat tok leh belah.. keh3) untuk tak pulang terus ke BATU PAHAT, sebab... aku sebelum ni tak pernah decide p cuti... terus je balik rumah... paling tak p la berperuk kat bilik, makan tido, tolong parent keje itu ini...

apa yang aku dah plan untuk cuti kali ni?
jengjengjeng....

1. bercuti seminggu ke terengganu, main pantai, jejalan, habiskan beras & minyak kete org, sambil on9 24/7 sebab wifi free... keh3
2. balik rumah, tolong parent niaga, tolong kerja2 rumah... blablabla...
3. habiskan baca buku- buku yang aku belum habiskan + yang aku baru beli lihat sini
4. proceed dengan project paper aku... aku nak cuba buat walaupun sem depan tak ambil lagi... (budget rajin la ni..)
5. renovate blog ni
6. plan nak bukukan semua recipe makpak dll
7. kalo mak de projek pembangunan kat rumah, kena gak tolong...
8. dll ( dah lupa dah...)

OK guys, rasanya setiap orang ada target masing2 dalam memenuhkan cuti sebulan lebih ni... hopefully cuti ni akan mendatangkzn semangat baru... FIGHTING!

p/s: berita kematian IZWAN PILUS ( alfatihah untuk ALLAHYARHAM) sangat memeranjatkan. satu pengajaran perlu diingati, kematian perkara pasti dalam hidup kita. jangan la dok berangan kita akan mati usia tua nanti... bersedialah, kejap lagi mungkin giliran kita... manfatkan setiap masa yang ada untuk perkara berfaedah & jangan sia2kan setiap kebaikan yang ada dalam hidup...

that's all. TQ

1 comment:

Unknown said...

cuti aku bosan...lambt plak nak balik uitm..huhu