OH inilah penyokong saya... meh join skali!


Sunday, May 13, 2012

3 Buku Patut Milik Tahun Ini SIRI 1


ISBN-13           : 9789674150259 
Tarikh Terbitan : 30-APR-2012
Penerbit             : MPH Group Publishing
harga                 :  RM59.90 (kulit biasa)

Sinopsis
Barat menyifatkannya sebagai seorang yang keras kepala, perkauman, anti-Yahudi dan angkuh. Negara membangun bagaimanapun, memandang bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai juara wawasan dan pemimpin luar biasa yang menyuntik semangat kepada setiap individu Dunia Ketiga untuk berdiri megah. Bahkan pengkritik beliau yang paling lantang pun tidak dapat menafikan bahawa di sebalik semua ini, Tun Dr Mahathir memberikan negara-negara yang terpinggir keberanian dan menunjukkan jalan ke arah masa depan yang penuh harapan. Sungguhpun demikian, beliau tidak terlepas daripada kontroversi.


Biodata Penulis 
Dalam masa 22 tahun sebagai Perdana Menteri Malaysia, Dr Mahathir Mohamad mengubah negaranya daripada sebuah negara pertanian yang mundur kepada sebuah kuasa perindustrian dan negara perdagangan ke-17 terbesar di dunia. Pencapaian yang mengagumkan itu bagaimanapun, membawa bersamanya kontroversi. Wawasan Dr Mahathir yang luar biasa dan cengkaman kuat beliau ke atas pentadbiran melahirkan musuh dan peminat tegar di dalam dan luar Malaysia. Beliau dilabelkan, sama ada secara tipikal atau paradoksikal, sebagai diktator yang zalim dan ditakuti mahupun sebagai pembela yang memberi ilham, berani dan lantang kepada Dunia Ketiga, Muslim sederhana serta golongan tertindas. Tun Dr Mahathir Mohamad adalah Perdana Menteri Malaysia yang keempat dari 1981 hingga 2003. Beliau kini menetap di Kuala Lumpur.

Sinopsis
Bersyukur Saat Duji merupakan hasl karya pertama penulis di bumu Madinah al-Munawwarrah. Penulis MKI berdakwah secara santai. Tulisannya berombak-ombak menyentuh perasaan pembaca. Isu yang sukar d tangan penulis lain, Prof. MKI menggarapnya menjadi mudah untuk dicerna. Beliau mengata dirinya tetapi hakikat sebenar Prof.MKI memukul semua khalayak pembaca . Beliau menceritakan kesedihan yang beliau alami tetapi yang menangis adalah mereka yang beliau tdak kenali

Pada ketika tertentu , Prof. MKI membuat kita ketawa. Dalam ketawa inilah beliau menyindir dengan sindiran yang sangat tajam. Bagi mereka yang berlapang dada mahu menuntut ilmu daripada profesor muda ini maka buku yang kelihatan rngkas dan santai akan menjadi ilmu yang bermanfaat , insya-Allah.

PENULIS : PROF. MUHD KAMIL IBRAHIM
PENERBIT : GALERI ILMU
HARGA : RM22.00
BLOG : www.muhdkamil.org


Book Description

April 12, 2011


Why do the rich get richer even in a financial crisis? In his new book the bestselling author of "Rich Dad, Poor Dad" confirms his message and challenges readers to change their context and act in a new way. In this timely new book, Robert Kiyosaki takes a new and hard-hitting look at the factors that impact people from all walks of life as they struggle to cope with change and challenges that impact their financial world. In "An Unfair Advantage: The Power of Financial Education", Robert underscores his messages and challenges readers to change their context and act in a new way. Readers are advised to stop blindly accepting that they are "disadvantaged" people with limited options and challenge the preconception that they will struggle financially all of their lives. Robert's fresh approach to his time-tested messages includes clear, actionable steps that any individual or family can take, starting with education. Education becomes applied knowledge, a powerful tactic with measurable results. In true "Rich Dad" style, readers will be challenged to understand two points of view, and experience how financial knowledge is their unfair advantage.




2 comments:

kaede atiqah said...

prof mohd kamil ibrahim tu pengarah kampus aku dulu.. =))

p/s: ade ke buku2 nie?? pinjammm.. ehhehe.. =p

Unknown said...

apa kata ko bli je... tanda sokongan terhadap prof kamil ko tu... kekeke