OH inilah penyokong saya... meh join skali!


Saturday, December 24, 2011

dah makin struggle la weih...

as salam/ selamat sejahtera

hi readers,
demam final exam sudah kembali. untuk pelajar degree macam aku, sekarang ni tengah berperang dengan final exam #eh belum lagi la... after happy new year akan bermulanya pemerasan tenaga secara paksa- rela... adoiyai....  so, good luck untuk diri sendiri dan semua...

dulu lain, sekarang lagi lain. dulu budak, sekarang gamaknya dah macam bapak budak... kalau dulu, dah dekat new year, kepala pusing pk mana nak cari duit cukupkan bekalan nak naik sem. habis dah p la keje semata2, next sem ada kasut baru, baju baru (bukan uniform ea)... dan sekarang ni memang berbeza. orang happy, "OH azam baru tahun depan apa ye?" xpun "  yang, t kte p dating sambut happy new year ea..." dan apa yang berlaku pada aku sekarang ialah " alamak, exam dah dekat... badan ni lak sakit2, kepala pening2, demam pulak tu... nak exam lepas new year ni..." huhu... betul tak? so, kepada bebudak diploma, anda pun xterkecuali ada quiz, assignment & test kan??? so, jgn nak happy sangat...

dunia dah berubah, beitulah hidup aku... tahun depan dah 23 tahun... dah nak grad... so, akan bermulalah kehidupan aku sebagai rakyat yang akan menyumbang kepada peningkatan GDP, bayar cukai itu ini, bla bla bla... tapi sebelum itu, silalah lengkapkan diri dengan pelbagai persiapan... tak lama lagi bakal bergelar .... ehem2... so, nak xnak kenalah prepare kan?

so, apa yang aku nak cakap ialah, hidup kita akan semakin rumit... namun jangan khuatir...relax & keep on moving, keep moving forward, doa banyak2 agar sentiasa diberkati & dibantu... as human kita xperfect tanpa faith, tanpa Islam & Allah... jaga akhlak & pebaiki kelemahan diri... sometimes, even kita ada ilmu yang tinggi & well trained sekalipun, xterlepas dari ujian & kesalahan... so, taubat nasuha...

OK guys, selamat berjuang semua! fighting!!!