OH inilah penyokong saya... meh join skali!


Monday, March 14, 2011

nk nangis jap...

"today suppose to be my happiest day. but, FYI, hr ni demam la pulak... dh tu, msk kelas, seram lak tgk lecturer cm presure gle... siap ugut kalo wat project de problem dpt markah keciput... huhu (T_T) down la pulak... byk keje sebenarnya yg aku kne wat... 3 project to be done as soon as possible... stress gle + demam... seharian terasa lesu & depress..."

tu la yg aku post kt Facebook baru jap td... tu la kenyataan hidup kita.... kebahagiaan bukan untuk selamanya... ia datang & pergi... pada aku, kebahagiaan tu subjektif... lain orang lain rasa... lain orang lain pandangnnya...

aku bukanlah orang yang selalu optimist... selalu gak kena pujuk diri untuk kekal positif.... yela, hidup bujang, solo pulak tu...
banyak cabaran kne hadapi sorang2... tp, lg sedih bile terasa kesorangan... benar kata orang, kalau hendakkan sesuatu, kita sendiri la kena usaha... tp, cinta & kasih sayang pun kena usaha ke? jap2... nk fikir jap... jawapan dari aku, yup! termasuk kasih sayang pun kena usaha...

pada aku, sesatu takkan berlaku, tanpa ada apa2 permulaan.. takkan berlaku tanpa kita sendiri yang mulakan... aku bukanlah nk galakkan setiap orang bercouple... sedangkan couple2 ni xde dlm Islam melainkan perkahwinan yang sah... tp, kalaulah pada perkara yang permanently kita patut jaga... silaturrahim sesama keluarga...

td baru je aku called kakak aku. saja2 je nk called. rasanya ni la 1st time aku called dia tny khabar & berbual lama. x la lama mana. 4 minit je... byk la benda aku tanya dia... progress dari dia... FYI, aku lupa bile hr jadi anak buah aku... sbb busy & de masalah sikit dalam hal2 menghafal ni...hahaha... pe nk jd dgn aku ni? nyanyok pe? so, kami pun dok bersembang. seronok dia dapat bercuti ke Paris & UK... bertuah anak dia kecil2 dh melancong ke negara orang... hr tu dh ke Disneyland Hong Kong... wow! bertuah ko Pokmat... 

so, berbalik pada tajuk, rasanya memang aku rasa nk nangis... lantak la org nk cakap pe... jantan ke x de aku kisah? hahaha... but, seriously aku rasa cm terk gile hari ni... dah x larat nk cakap tp stll nk kuar jln2 dgn kwn aku... nk cr barang katanye... so, tu je la nk ckp... sebagai manusia, memang la kau x mampu nk kawal persekitaran... so, redha & terima dgn hati yg terbuka... semoga hati ni terubat dengan mengingati,

"BAHAGIA BUKAN SELAMANYA, ACCEPT IT AS CHALLENGE & KEEP MOVING FORWARD" & "INSYAALLAH, ALLAH ALWAYS BY YOUR SIDE"...

p/s: aku pg2 lagi dok wish orang : "HAVE A GREAT DAY. MAY ALLAH BLESS YOU". but, what happened, macam pe yg aku tulis... hahaha...  it's OK Man... pujuk aku kpd diri aku...

No comments: