OH inilah penyokong saya... meh join skali!


Wednesday, May 11, 2011

penat seharian...

hari ni hari pertama habis final... alhamdulillah, semuanya baik- baik saja... harap- harap tak adalah course yang sangkut- sangkut lagi...

terasa masih baru meninggalkan kolej... semalam berkejar- kejaran ke stesen bas mengejar bas... sebelum tu pukul 9 pagi aku kena pergi jawab peperiksaan subjek investment analysis. alhamdulillahboleh la jawab... soalan yang dijangka- jangka keluar, tp de la bab yang aku x sentuh sangat... so, menjawab dengan ingatan tulus ikhlas dengan subjek- subjek berkaitan...

then, lepas habis je exam, terus menuju ke kolej perindu... sampai saja ke perindu, mulalah operasi mengemas kejadah barang- barang aku...

"uih!!! banyak pulak barang aku nak kemas ni..."

then, dah tengok punya la banyak barang, aku dan Izwan ke Dataran Cendikia... ingat nak beli beg barang ala- ala amoi vietnam... tapi habis pulak beg tu... hampa... then fikir, macam mana nak beli beg tu, terfikir lak ke seksyen 7... habis semua kedai kami redah... then, jumpa la kat satu kedai alat tulis... haiya, mahal seh.... makan untung lebih RM4... #harga biasa RM12, dia jual RM16

"xpayah la beli kat sini, mahal bebeno... meh kita pi Giant..." 

masuk- masuk je Giant...ha~ lega... sejuk aircond diorang... cari punyalah cari, jumpa...yeay!!! banyak aku beli bag Giant... semua ni nak buat isi barang- barang aku yang menimbun tu...

then, b4 nak balik, sempat gak mencapai nasi ayam Uncle Jack... ( bukan Jack Dean ) sedap dan murah... berbaloi r aku beli... last- last kul 10.30 malam aku makan lepas sampai kat Batu Pahat...

then, berkejar- kejaran balik ke kolej... sampai- sampai dah azan asar...

"aduh!!!dah lambat ni..."

 nak kemas barang ++ masa dah x cukup nak kemas, haruslah aku menggunakan kemahiran bibik aku mengemas barang- barang aku...

"argh, siap akhirnya..." 

dah siap mengemas, terasa bilik ni dah cam xde orang... bukan apa, xde orang nak mengangkat barang aku... hahaha... terpaksalah aku mintak tolong Abang Chipin ( en. Firdaus ) membantu aku yang xberapa nak kuat coz tangan sebelah kanan ni dah patah... lagi sikit nak baik...

punya la kelakar bila aku nak buat check out aku terkunci pintu bilik... aku lupa nak angkat barang keluar... apa lagi, kelam - kabut la aku ambil balik kunci & angkat barang- barang, then pulangkan balik... bila tengok jam, rasa cam nak nanges lak bila macam x sempat nak ke seksyen 17... lagi 15 minit lagi... tapi aku still kat UiTM...apa lagi, nak x nak kena la aku naik motorsikal ke seksyen 17 walaupun hati still fobia nak naik moto...

sampai- sampai je ke stesen bas, berkejar- kejar ke kaunter, gaya mengalahkan drama korea, hero mengejar awek ke airport.... hahaha... alhamdulillah, sempat gak sampai on time... letak je bag, bas sampai...hooray!!!

bermulalah journey aku ke Batu Pahat... welcome to batu pahat, bisik dalam hati bila dah sampai... sebelum tu, sepanjang perjalanan, ada mamat sebelah aku feeling sangat... bukan apa, feeling aku ni bantal.. hahaha.. ada ke dia 'rasa' aku ni kecik...ko tu sedang- sedang... aku ni yang lebar... lepas tu, makan space aku lak tu... nak lepuk ke... hahaha...

sepanjang perjalanan happy sangat melayan mp3 sambil miming... feeling sangat... hahaha... nasib baik gelap, so, xde r orang buat muka pelik kat aku... hahaha... then buka laptop tengok show Lady Gaga & cerita- cerita lain...

so, sampai sekarang still lagi rasa penat... mana taknye, semalaman x tidur ++ terlebih aktif semalam... so, lepas ni nak layang cerita- cerita dalam lappy ni... ok, tata... nak maghrib kejap...

p/s: cuti tinggal 3 hari je... lepas ni muntah- muntah la aku hari- hari 2 jam setengah menghadap lecturer dari isnin sampai khamis... so, masa yang terluang, manfaatkan sebaiknya :)

3 comments:

Unknown said...

hehe...ak still kat perindu ni....sabtu baru balik...wakaka

Unknown said...

baru aku tau kau dudk bp =_='' hehhe ..dekat jeww dengn kampung aku :)

Unknown said...

fendi: la~ lamanye ko dok sana... esoknya lak( ahad) aku kne blk s.alam... sambung intersesi...

aerol: kalo de masa a.k.a aku de kat rumah, meh r datang rumah aku... call je... insyaAllah aku sambut ko dgn meriah... chewah!!!