OH inilah penyokong saya... meh join skali!

Sunday, May 15, 2011

sekejapnye?

alhamdulillah, hari ni berjalan dgn baik walaupun penuh kejutan... setelah berpenat lelah, dari pagi, bangun membantu mak mengangkat makanan- makanan yang dah dimasak untuk dijual ke pasar tani muar... hati sayu bagaikan tak dapat ditahan melihat cekalnya mak berusaha demi mengisi perut kami... seawal pagi mak memasak, kemudian memandu pula ke muar ditemani alyaa selepas subuh... penat... itu tergambar di wajah mak... aku tak mampu membantu... banyak lagi urusan yang perlu aku turuti... maafkan man mak...

alang- alang bangun subuh, aku terus mandi dan mengemas barang- barang yang ingin dibawa ke Shah Alam... barang tak banyak... tapi yang tersimpan di Shah Alam tu tak terjangka banyaknya... sambil tersenyum mengenangkan begitu pening aku menguruskan semua barang aku tadi...

aku bertolak ke stesen bas Batu Pahat seawal pukul 7.30 pagi... sangkaan akan terlewat untuk mendapat tempat duduk untuk ke shah alam meleset, sebab rahsia rahmat Allah, dia permudahkan urusan kami... dalam last2 minit, kami sempat membeli tiket dan terus je naik bas... aku ke Shah Alam bersama kak Ida... tanpa diduga, rupanya Farahdila dan Faridah Parai turut menaiki kenderaan yang sama... alang-alang faridah ada, aku mintak tolong dia tumpangkan kakak aku dalam bilik dia... lega gak sebab aku tahu kat mana kakak aku menetap malam ni...

kami sampai ke Shah Alam dalam pukul 12.08 tengahhari... sampai- sampai, rupa- rupanya ada yang menyambut... abang Firdaus yang dikenali sebagai chipin menjemput kami... so, aku pun ajak la si Faridah dan Farahdila tumpang sekali... alang- alang bodek la dia... hahaha gurau je...

lepas tu kami ke mcD seksyen 3 dan kemudian merayau- rayau ke klang... so, sekarang ni penat la juga... nasib baik la besok kelas pukul 11.30pg... bolehla aku lambat tdo hari ni... nak sambung tengok movie... hehehe

so, rasanya, sekejap nye cuti... kira2 4 hari je aku cuti... tak habis penat final paper, kne lak lagi besengkang mata... so, lepas ni kena la study hard balik... tapi takpe... aku sudi melakukannya demi mak & abah aku... nk bagi A punya... so, good luck ye, man!!!

p/s: ramai gak budak2 sains sukan kat dalam bilik aku ni...

1 comment:

Anonymous said...

sabar2..ak still xbalik johor pon...ak pendi....