OH inilah penyokong saya... meh join skali!


Sunday, February 12, 2012

quick update #1

as salam/ selamat sejahtera,
hi readers, maaf lama xupdate. sejak kebelakangan ni aku kurang berminat nak update walaupun banyak idea nak tulis.

so dalam ruangan yang sama dengan 1patah2kata, saya akan bercerita dengan korang short entri je la ea...

1. sejak beberapa hari ni saya kerap baca buku UNFAIR ADVANTAGE karya ROBERT T. KIYOSAKI. banyak yang aku belajar dari dia. even aku belajar ekonomi (mestilah.. aku pelajar busines economics), dalam real life, perkara ekonomi ni lebih ekstreme. so, insyaAllah, ada artikel pasal ekonomi & invesment lps ni...

2. sejak beberapa ni aku lebih suka bertwitter. so, kalau korang rasa nk follow, cari je @OfficialRazman.

3. aku dah jumpa formula motivasi aku sendiri. nampaknya agak berkesan. korang nak tahu apa? pasal uruskan konflik & elakkan sakit hati. apa yg aku buat, aku kata dlm hati: it's not my problem... senang kan. then, kalau pasal teringatkan kisah silam yang xbest, sy akan cuba pujuk diri, minta aku maafkan diri aku & beri peluang kedua. then, baru aku boleh move on.

4. aku ada kawan baru. nama dia cik N. xsangka kami boleh berbalas sms & jadi kawan. then, miss D. dia lbh kurang junior aku. aku pun xsangka kami blh berkawan & berhubung melalui sms. (sorry identiti dirahsiakan.. xmo gosip2... hehe)

5. asyik fikir pasal soal hati. sampaikan hari tu masak pun boleh jadi masin. #eh gatal ke nak kawen? hahaha

6.sebenarnya, aku de banyak buku nak kena baca. dan guess what, aku minat gila baca cerpen dr. faisal tehrani (buku tiga kali seminggu...) lepas ni aku pun nak buat ulasan pasal cerpen2 dia... informatif sgt cerpen2 beliau...

7. aku tolong biz parent aku.

OK tu je. thanks baca.

p/s: idea quick update dpt dari cik Nutyaa... thanks:)

3 comments:

ZWAN SABRI said...

Alaaaaaa, identiti yang dirahsiakanla plak.. HUHU

Unknown said...

haha... gosip liar t 1 fac... hahaha...

ohhnadiossa said...

Cik N? Hahaha.
btw, ur welcome.