OH inilah penyokong saya... meh join skali!


Wednesday, August 17, 2011

aku xsuka pilih bulu

as salam/selamat sejahtera,

hi readers,
entri kali ni pasal "aku tak suka pilih bulu..."
ya, itulah kenyataan yang korang patut bangga tahu pasal aku... actually, aku ni xberapa suka pilih bulu... tp, as human, kadang2 pilih sikit2 tu adat la... tp, sebelum, semasa dan selepas memilih bulu, confirm aku akan rasa bersalah... sebab? aku rasa aku tidak berlaku adil... ya itu yang sebenarnya...

then, dalam persahabatan realiti maya mahupun sebagainya, aku suka berkawan dengan sesiapa. walaupun nampak bebeno buruk akhlaknya... tapi aku sendiri berpesan pada diri agar sentiasa berhati- hati dalam persahabatan... kalau buruk akhlak, tidak diikut...tapi itu tak bermakna aku avoid mereka yang berkenaan... dan kalaulah ada seseorang yang dalam pemerhatian sangat digeruni kerana sifatnya yang suka tikam belakang, aku lebih berhati2... (aku pernah banned orang dari jadi kawan aku...dahsyat sungguh... )

secara realitinya, tak semua orang bergitu baik walau pada dasarnya cukup sifatnya malah cantik rupanya... pijak semut pun tak mati

dan tak semua orang yang diragui statusnya malah tak berapa nak cantik tu hodoh, bodoh dan jahat, tapi hatinya sungguh baik dan mulia... muka legend tapi hati cute...

jadi, berilah peluang kepada semua orang walaupun ada orang lain telah berkali2 menconteng arang kat muka kita... kemaafan itu sungguh mulia... asalkan dia sanggup berubah menjadi baik.. itu je...

pada aku, pilih bulu ni bukanlah sikap yang sihat/adil... malah kita seperti bersikap prajudis terhadap seseorang... kita mempertikaikan kebaikan orang/ kelebihan yang ada pada orang lain... it's not good... we are born this way, so accept it as gift from Allah...

p/s: ramai betul orang yang suka pilih bulu.. whatever la... yg penting kita buktikan kte handsome dan berwibawa (mood naik sem...adeh...)

No comments: