OH inilah penyokong saya... meh join skali!


Wednesday, July 6, 2011

aku & senduk...

as salam/ selamat sejahtera,

hi readers,
how's your day... hopefully good...

argh! hari ni terasa sangat terisi sebab banyak aktiviti yang berfaedah dan bikin mak & abah makin sayang... hahaha... hari ni as usual kena la jalankan tanggungjawab sebagai bujang sulong... bantu parents berniaga... ni baru saja sejam balik... so, hari ni gak aku jadi chef... memasak sarapan sendiri... mak masak nasi goreng, aku lak xnak la makan nasi goreng pagi ni sebab dah de menu yang terngirang2 kat otak.. so, aku masak la omelet a.k.a telur dadar & lada benggala+ carrot digoreng dengan minyak zaitun, garam & lada hitam, then omelet tu makan dengan 2 keping roti.. sedap jugak bai... hahaha... 

then tengahari aku masak ikan masak kicap, tempe masak sambal & sawi jepun+ cendawan masak air... so, dah jadi bujang2 ni kena r belajar memasak, so, t xde r susah2 ble dah hidup sendiri mahupun dah berbini kelak... so, besok nak merancang masak pe r? hmm, t besok aku selongkar peti sejuk... rasanya ada kangkong... so , terfikir nak masak kangkong goreng la... then, tadi mak de keluarkan ikan pari... rasanya nak masak pari bakar... mesti sedap... hehehe...

so, rasanya suatu hari nanti, aku nak wujudkan satu ruangan resepi la... boleh share ilmu memasak dengan korang... betul x? 

rasanya tengah malam2 buta ni aku still bertenaga... rasanya boleh kot kemaskan bilik kakak aku tu.. rasanya dia nak balik rumah ni besok... pinggang ni pun rasanya dah kecik sikit sejak rajin2 ni ++ makan pun masak pakai minyak zaitun... bez gak dok rumah ni... 

p/s: aku & senduk... ni xde kaitan dengan kak senduk... wakaka...

No comments: