OH inilah penyokong saya... meh join skali!


Tuesday, July 5, 2011

kerja rumah lebih mudah...

as salam/ selamat sejahtera,

hi readers,
how are you today, hopefully good...

wah~ penat sungguh hari ni... buat kerja rumah la, masak la dll... habis satu rumah mau dibersihkan... ni semua sebab ada medium pembersih baru yang aku & mak beli kat carrefour batu pahat semalam... punya lah excited, satu rumah mau dibersihkan.. hahaha...



thanks to Scotch- Brite Quick Sweeper & Scotch- Brite Hands- free Quick Dry PVA Sponge Mop... harga boleh tahan la... setiap 1 RM29.90...

apa yang bez pasal benda ni ialah semua kerja jadi mudah terutamanya quick sweeper... so, kurang la guna penyapu kat rumah sebab penyapu ni very annoying, sikit2 kena pijak sebab nak asingkan rambut yang melekat... pakai quick sweeper ni, kalo sapu lantai, semua habuk, sawang, rambut dsb melekat kat clothing dia tu... so, kalo mau bersihkan benda ni, kena la guna brush... then, kalo nak basuh benda ni, hanya sekali dalam setiap 2 minggu, pakai air suam & detergent... tapi x boleh pakai softner... tu la yang aku baca manual kat kotak dia... yang lagi best, kita boleh juga menyapu guna benda ni kat area2 lembap juga

so, aku rasa, memang puas hati guna benda ni sebab memudahkan kerja... itulah erti kemodenan.... hihihi... modern bukan pada gadget2 canggih je tau, tapi yg penting semua kerja pun nak canggih... macam kerja mengemas rumah la... x payah nak pakai vacuum sebab membazir elektrik saja...

pasal mop tu pulak, memang modern la, gaya dia, jenis sponge dia, aspek teknikal dia... hmm, sangat best... so, dah rajin2 buat kerja rumah ni, aku pun dapat la kurangkan beban mak aku yang sangat bz dengan kerja dia... so, aku pun dah mula berjinak memasak untuk lunch, hopefully mak pun happy la ye...

p/s: x rugi melabur pada benda ni... hati pun senang ma...

No comments: