OH inilah penyokong saya... meh join skali!


Friday, July 15, 2011

PREVIEW BUKU: ODYSSEY SEGUMPAL HATI. YA ALLAH... AKALKU TERHAD, ILMUKU DANGKAL ( oleh SOFIAH SATUYAH RASIN)

as salam/ selamat sejahtera.

hi readers,
hari ini aku hendak berkongsi satu lagi buku yang barangkali pada hemat aku korang patut miliki. buku ini merupakan hasil karangan seorang penulis yang sangat aku segani iaitu SOFIAH SATUYAH RASIN

buku yang dikarang penuh hikmah ini dikarang berlandaskan kecintaan dan rasa kagum terhadap asma ul husna dan diolah dengan pemikiran yang unik. penulis juga bijak mengolah isi kandungan berdasarkan pengalaman peribadi mahupun ilham yang diperolehinya tidak kiralah dari sekecil- kecil perkara kepada sebesar- besar perkara. kadangkala fikiran terawang-awang tatkala membaca petikan demi petikan beliau kerana penulis seolah- olah turut membawa pembaca menyelami setiap artikel beliau. beliau juga menulis dalam perkataan yang mudah malah kadangkala terasa seperti membaca novel, cerpen mahupun seperti menonton drama. semuanya kelihatan REAL.

aku begitu kagum dengan hasil tulisan beliau sehinggakan turut menghubungi beliau menerusi facebook, bertanyakan khabar mahupun berkongsi buah fikiran dan artikel. barangkali tidak mudah menulis seperti beliau  kerana jika ingin menulis dengan dengan hikmah dari asma ul husna memerlukan pemahaman yang tinggi lagi mendalam.

buku ini banyak memberikan aspirasi dan impak positif kepada pembaca ( insyaAllah). kadang- kadang aku akan merujuk buku ini bagi menghasilkan sesuatu artikel.

FYI, aku banyak kali berpeluang berhubung puan Sofiah melalui laman facebooknya. tenyata puan Sofiah seorang yang ramah dan tidak lokek ilmu apabila secara peribadi puan banyak berkongsi ilmu & pandangannya. rasa seronok kerana berpeluang berkenalan dengan penulis- penulis berwibawa.  beliau juga sudi memberi izin kepada sesiapa yang ingin berkongsi artikel beliau di blog mahupun facebook.

kembali kepada topik, ternyata buku ini dapat memberi aspirasi sambil dapat membuka minda dan hati pembaca untuk kembali berfikir tentang kehambaan diri dan kembali kepada jalan kebenaran. syukran puan Sofiyah. secara peribadinya aku sangat berterima kasih untuk senaskah buku yang dapat mendekatkan diri kepada Allah serta mengikat hati ini terhadap kecintaan terhadap ILLAHI.

korang bolehlah mendapatkan buku ini di pasaran dengan harga sebelum diskaun RM18.00 sahaja.

p/s: kalo promote buku ni dapat komisen x, puan Sofiah? dapat sample buku keluaran akan datang pun best jugak... kih3... gurau je...

5 comments:

haziq_azhary said...

kek mano ado jual???perintis kepopular?
hehe

Unknown said...

mana2 de jual... carilah... insya Allah kat popular de jual... man bli kat MPH... buku ni keluaran oasis, salah satu terbitan karangkraf... surely kedai buku biasa pun de jual...

ZORA said...

wahh..mmng minat ke bce buku2 ni...bgus nyer

ZWAN SABRI said...

boleh tahan jugak buku nii.. harga pown berpatutan.. nak try ushakat POPULAR lah tengok buku ni.. ;)

MySuaraBlog: Lelaki Gemuk Sperma Sikit

Nolizawati Mohd Saad said...

As salam.

Saya link kan entry ini di http://duniabukukami.blogspot.com/2013/10/odyssey-segumpal-hati.html

Tqvm
notie ms
Wassalam